Ako požiadať o dotácie z USŽZ
Napísal Eva Kapičáková   
Utorok, 14 Február 2012 19:22

Máte nápad a chuť venovať sa komunitným aktivitám v Írsku? Ak áno, určite vás poteší informácia, že na vaše aktivity môžete požiadať o dotácie z prostriedkov Úradu pre Slovákov žijúcich v zahraničí (USŽZ).

 

V sobotu 11. februára 2012 sa na veľvyslanectve SR v Dubline uskutočnilo stretnutie so zástupcami Úradu pre Slovákov žijúcich v zahraničí, ktorí objasnili ako dotačná schéma funguje a ako je možné požiadať o prostriedky.

Pripájame aj krátku videoreportáž, kde sa dozviete viac. Ak budete potrebovať ďalšie informácie, kontaktujte úrad alebo nám napíšte, v rámci možností sa budeme snažiť odpovedať.

Kompletnú prezentáciu si môžete stiahnuť tu.

Komentárov
Vyhľadávanie
Anonymný   |176.61.81.xxx |2012-02-14 23:00:12
Dobry den, velmi rad by som sa opytal, preco ste o tejto akcii neinformovali
skor. Alebo bola len pre vyvolenych? Dakujem.
Milan   |95.103.4.xxx |2012-02-15 17:20:47
Dobry den Anonymny,

na stretnutie sme dostali pozvanku tak ako dalsich asi 20
ludi, tak sme sa zucastnili. A povazovali sme az potrebne zo stretnutia urobit
reportaz, kedze tam naozaj bolo okolo 20 ludi a zasluzilo by si viac ludi, aby
sa o tomto dozvedeli.

Urcite chapete, ze keby bola akcia iba pre vyvolenych,
cim narazate urcite aj na nas, asi by sme o nej neinformovali. Nie, akcia nebola
pre vyvolenych. Akcia bola pre ludi, ktori chcu nieco robit.

Povazovali sme za
potrebne o tejto akcii informovat nasledne ako reportaz a ukazat aj dalsim
ludom, ktori by mali zaujem sa zapojit a robit komunitne aktivity, ze existuje
moznost dotacnej podpory. Preto sme si dali namahu a v sobotu sme tam sli,
natocili sme to a po veceroch postrihali.

Mrzi nas, ze sa najdu ludia, ktori
musia za vsetkym za kazdu cenu hladat konspiracie a zbytocnu politiku.

Islo
nam o dobry umysel. Vsetky informacie je mozne si stiahnut. Vo videu su
kontakty, ktore mozte oslovit, ak budete mat zaujem. Dali sme vsetky infromacie,
ktore uplne stacia na zaciatok, potom uz len treba vyvinut aktivitu, kontaktovat
kompetentnych a zacat robit.

Uz sa nam ozvali ludia, ktori sa tejto informacii
potesili a kontaktuju kompetentny urad. A pre takychto - ktori chapu pravy
zmysel a nehladaju za vsetkym nieco, bolo toto video a cela reportaz
urobena.

Pekny vecer Vam prajem, Anonymny
Slovak  - Velmi trefna otazka   |193.9.13.xxx |2012-02-15 19:36:27
To bola velmi trefna otazka o tak podstatnej veci ste mali informovat vopred a nie po. Pravom to navodzuje dojem udrzat informovanost o tejto dolezitej
akcii len pre uzky okruh ludi. Hrate sa tu na casopis, ktory ma
akoze informovat ale myslim, si ze Vam to velmi nejde. Vid clanok o
potrebe podavania danoveho priznania na Slovensku, kde ste len skopirovali
odpoved z DU, kde ako je dobre zname, ze ludia zo statnych institucii
maju profesionalnu deformaciu v potrebe vzdy informovat zlozito a
neprehladne to prekladat citaciami zakonov, kde sa bezny clovek zamota
a strati prehlad.
Podla mojho nazoru nie ste napomocne medium. Takto
dolezite informacie pre bezny zivot a komunikaciu s irskymi uradmi
ste mali mat uz davno prehladne roztriedenu a len aktualizovat
informacie nikde to tu ale nevidim. Informovat na co vsetko maju ludia
narok ziadat od uradov a podobne. Veci ktore ulahcuju tu
zijucim slovakom zivot.
Skor mi pripadate, ze si iba na ukor danovych
poplatnikov zo slovenska (dostali ste dotaciu v roku 2011 vo vyske 15 353 euro)zriadili firmicku a dojite slovensky rozpocet. 

Mna by zaujimalo blizsie
vysvetlenie tejto polozky?

Príspevok na tlačiarenské náklady
a dopravu do Írska pre magazín slovákov v Írsku   SLOVAK IN
IRELAND Pozadovane:17,640.00  
Schvalene: 5,000.00

Aka tlaciarensky
naklad vasho casopisu a kolko sa realne preda?

Velmi by ma zaujimala
vasa financna sprava. A taktiez by bolo zaujimave sledovat ci by ste
prezili pol roka bez slovenskych dotacii.
Ale musim na druhej strane
pochvalit namahu a snahu.
Dakujem za odpoved.
Slovak  - pokracovanie   |193.9.13.xxx |2012-02-15 19:38:57
Informovat na co vsetko maju ludia narok ziadat od uradov a podobne. Veci
ktore ulahcuju tu zijucim slovakom zivot.
Skor mi pripadate, ze si iba
na ukor danovych poplatnikov zo slovenska (dostali ste dotaciu v roku 2011 vo vyske 15 353 euro)zriadili firmicku a dojite slovensky rozpocet. 

Mna by zaujimalo blizsie
vysvetlenie tejto polozky?

Príspevok na tlačiarenské náklady
a dopravu do Írska pre magazín slovákov v Írsku   SLOVAK IN
IRELAND Pozadovane:17,640.00  
Schvalene: 5,000.00

Aka tlaciarensky
naklad vasho casopisu a kolko sa realne preda?

Velmi by ma zaujimala
vasa financna sprava. A taktiez by bolo zaujimave sledovat ci by ste
prezili pol roka bez slovenskych dotacii.
Ale musim na druhej strane
pochvalit namahu a snahu.
Dakujem za odpoved.
Milan   |95.103.4.xxx |2012-02-15 20:27:56
Zdravim Vas Slovak (dalsi anonym),

budem strucnejsi, lebo nema zmysel
diskutovat s anonymni a ludmi, kde solidna debata nefunguje.

Preto v
rychlosti:
" ste mali informovat vopred a nie po." Ano, bolo by to
vhodnejsie, bohuzial, dostali pozvanku,ked sme dostali, termin tiez nebol
najvhodnejsie, sli sme tam. Nie je za tym nic. Informovali sme potom. Dali sme
informacie a kontakty. Kto chce, vybavi. Kto nechce, bude hladat zlobu. Verte,
ze nam islo o dobru vec. Velmi dobre sme vedeli, ze sa vyskytnu nazory ako Vase,
aj napriek tomu sme to uverejnili - smerujeme to na ludi, ktori maju zaujem.


" Vid clanok o
potrebe podavania danoveho priznania atd." - na temu
danovych priznani som ja osobne informoval este na irsko.exil.sk od roku 2006 a
to kazdy rok. Podrobne bola tato tema rozobrata aj v casopise v roku 2009 a
2010. Na strankach boli podrobne diskusie. Staci si len pozriet.

"Podla
mojho nazoru nie ste napomocne medium..." - pri vsetkej ucte, toto svedci o
neznalosti toho co robime. Od roku 2008 sme pravidelne vydavali temu mesiaca,
kde do poslednych podrobnosti bolo vysvetlene, ako riesit davky, socialne,
nezamestanecke, ako s detmi, ako so skolou atd...Naozaj by bolo vhodne si
pozriet vyse 3 roky nasej prace a to objektivne.

...pokracovanie
Milan   |95.103.4.xxx |2012-02-15 20:33:34
...pokracovanie...

"Podla mojho nazoru nie ste napomocne medium..." -
pri vsetkej ucte, toto svedci o neznalosti toho co robime. Od roku 2008 sme
pravidelne vydavali temu mesiaca, kde do poslednych podrobnosti bolo vysvetlene,
ako riesit davky, socialne, nezamestanecke, ako s detmi, ako so skolou
atd...Naozaj by bolo vhodne si pozriet vyse 3 roky nasej prace a to
objektivne.

"Skor mi pripadate, ze si iba
na ukor danovych poplatnikov zo
slovenska (dostali ste dotaciu v roku 2011 vo vyske 15 353 euro)zriadili
firmicku a dojite slovensky rozpocet." - opat, uplna neznalost problematiky
alebo aka je pohnutka. Pri vsetkej ucte, nemate vela informacii o tom, kolko to
stoji prevadzkovat "firmicku". Nemate informacie o tom, ze 15tis je
suma,ktoru sme dostali ale neviete, ze dalsich x tis sme museli investovat z
vlastnych penazi, kedze nam urad schalil podstatne menej (comu ste urcite radi).


...pokracovanie
Milan   |95.103.4.xxx |2012-02-15 20:40:19
...pokracovanie...

"A taktiez by bolo zaujimave sledovat ci by ste
prezili
pol roka bez slovenskych dotacii." - opat a este raz. Slovak In Ireland
funguje od 2008 roku. Dotaciu sme dostali prvykrat v 2010 a potom v 2011. V roku
2011 nam schvalili prostriedky preto, ze ocenili pracu, ktoru sme bez
akejkolvek podpory a z vlastntych penazi robili dovtedy. Takze ci dotaciu
dostaneme alebo nie, je to uplne jedno. Nas to bavi, robime to pre ludi, ktori
si to vazia.

K sume prispevku na tlaciarenske naklady - skuste si urobit maly
prieskum. Ukazte casopis a za kolko by Vam ho vytlacili. Tam najdete odpoved na
svoju otazku.

...pokracovanie....
Milan   |95.103.4.xxx |2012-02-15 20:48:21
...pokracovanie....

Tak sa ospravedlnujem, nakoniec to take strucne
nebolo;-)

Vzdy radi prijmene objektivny feedback a nazor, ktori posunie veci
dopredu. A este viac ocenime, ked ludia sami prispeju svojimi napadmi a
inovaciami alebo sa dokonca zacnu podielat na tvorbe casopisu. Neobjektivne,
zaujate a neoverene vyjadrenia nas mrzia, ale bohuzial taky je zivot. My to
robime, pre ludi, ktori ocenia, co im prinasame. Samozrejme ideme s kozou na trh
a tak vyskytnu aj nepriatelia, zavistlivci atd, ktori siria svoje
"nazory". Ale toto nas nezastavi a neznechuti.

Vdaka este raz za Vas
nazor a zelam vela uspechov
Slavo  - niekolko postrehov   |193.95.146.xxx |2012-02-16 11:23:46
Dobry den,

chcel by som sa pridat do diskusie. Uplne suhlasim so Slovakom aj s
anynonymom (je tiez zabavne vidiet, ze asi zatlacili na citlive miesto, kedze
sposobili taku dlhu reakcxiu a to anonymne...
Tu ide o princip na ktorom
funguje cele Slovensko... Nevinim len Vas, ale aj organizatorov: Urad pre
Slovakov zijucich v zahranici a slovenske velvyslanectvo... Ako uviedol Slovak
aj Vy ste dostali grant na Slovak in Ireland z nasich dani, takze mame pravo
vediet o podobnom podujati... Btw je smiesne, aky zlozity byrokraticky proces,
doslova nocnu moru, musi clovek prejst, aby dostal par eur z grantu a tento blud
sa vysvetluje len 20 pozvanym? To je zvyhodnovanie uzkej skupinky ludi!! Vyzera
to, ze ide o dalsiu klasicku slovensku 'mafiu'... Nemal by byt pristup na
podobne podujatie volny pre vsetkych Slovakov, ktori maju on zaujem a nie len na
pozvanky?? Co robi slovenske velvyslanectvo? Alebo opat nic a len sa tvari
dolezito a hosti za nase peniaze?

Este k urovni Vasho casopisu... velmi
ocenujem myslienku a fakt, ze nieco podobne vobec funguje, ale realizacia je
podla mna slaba... bez fantazie, kreativity, niekedy s gramatickymi a
stylistickymi chybami... preco si neviete pozriet podobne stranky a spravit
nieco putavejsie? Preco Slovaci nemaju ani vkus ani drive robit veci zaujimavo a
narocnejsie, zijete predsa v zahranici, inspirujte sa, ked Vas na Slovensku tomu
nenaucili.... (o strasidelnom Slovak shope tu v Dubline uz ani nehovorim, clovek
sa musi hanbit snad za vsetko...)... Nasadte si latku trochu vyssie, preboha sme
v 21. storoci... A zmente tu strasidelnu hudbu v klipoch, je ako z 80.
rokov... Drzim palce a prajem vsetko dobre a hlavne budte
narocnejsi!

Peter
PS: Prosim nemyslite si, ze som neprajny, to vobec nie,
nastastie si viem zarobit tolko, ze nepotrebujem ziadne granty, mne ide o
princip a NIEKTO TU JEDNODUCHO NEHRA FER....
Slavo  - niekolko postrehov   |193.95.146.xxx |2012-02-16 11:34:18
Alebo opat nic a len sa tvari dolezito a hosti za nase peniaze?

Este k urovni
Vasho casopisu... velmi ocenujem myslienku a fakt, ze nieco podobne vobec
funguje, ale realizacia je podla mna slaba... bez fantazie, kreativity, niekedy
s gramatickymi a stylistickymi chybami... preco si neviete pozriet podobne
stranky a spravit nieco putavejsie? Preco Slovaci nemaju ani vkus ani drive
robit veci zaujimavo a narocnejsie, zijete predsa v zahranici, inspirujte sa,
ked Vas na Slovensku tomu nenaucili.... (o strasidelnom Slovak shope tu v
Dubline uz ani nehovorim, clovek sa musi hanbit snad za vsetko...)... Nasadte si
latku trochu vyssie, preboha sme v 21. storoci... A zmente tu strasidelnu hudbu
v klipoch, je ako z 80. rokov... Drzim palce a prajem vsetko dobre a hlavne
budte narocnejsi!

Peter
PS: Prosim nemyslite si, ze som neprajny, to vobec
nie, nastastie si viem zarobit tolko, ze nepotrebujem ziadne granty, mne ide o
princip a NIEKTO TU JEDNODUCHO NEHRA FER....
Slavo  - niekolko postrehov   |193.95.146.xxx |2012-02-16 11:35:12
PS: Prosim nemyslite si, ze som neprajny, to vobec nie, nastastie si viem
zarobit tolko, ze nepotrebujem ziadne granty, mne ide o princip a NIEKTO TU
JEDNODUCHO NEHRA FER....
Milan   |95.103.4.xxx |2012-02-16 11:46:09
Zdravim Vas Slavo,

velka vdaka za Vas nazor. Ocenujem konstruktivny pristup.


Nasa reakcia nie je anonynma - Anonynmy a Slovak su anonymni. Ja osobne som
zacal ludi informovat o tom, "co a ako" v Irsku este na strankach
irsko.exil.sk. Potom sme zalozili casopis. Nie som anonym, som jeden zo
zakladatelov casopisu a vydavatel.

Nie ze zatlacili na citlive miesto, ale
verte uz mame dost nekonecneho obvinovanua, hladania konspiracii, politiky a
"mafie" vsade kde sa clovek pohne. Ma to vsetko jeden zdroj, ktori siria
zavistlivci a ludia, ktorym sa nepodarilo urobit nic, iba mat vela reci.
Zvycajne ide o neznalost situacie. My sme si dali namahu nieco robit a nemuseli
sme. A robili sme to davno predtym ako sme len tusili, ze je mozne ziskat
podporu. Teraz sa nam podarilo ziskat prostriedky a za to mame byt mafia? To je
trestne a mafianske, ked sa clovek snazi nieco urobit ,po par rokoch prace si ho
niekto vsimne, oceni to a schvali pomoc na dalsiu cinnost.

...pokracovanie...
Milan   |95.103.4.xxx |2012-02-16 11:51:14
...pokracovanie...

To je trestne a mafianske, ked sa clovek snazi nieco urobit
,po par rokoch prace si ho niekto vsimne, oceni to a schvali pomoc na dalsiu
cinnost?

K tomu stretnutiu na ambasade - vysvetlil som vyssie. A ano, mate
pravdu, bolo by vhodnejsie o tom informovat dopredu. Dostali sme ale pozvanku,
sli sme, urobili reportaz.Ale verte, ci by sme dali vediet predtym alebo by sa
to urobilo potom - informacna hodnota ta ista, ale aj tak by sa nasli ludia,
ktori by to oznacili zase za nejaku konspiraciu, urcite by boli kreativni a
nasli si zase nejaky dovod...

Poznamka k Slovak shopu - ktory slovak shop
myslite? My prevadzkujeme Slovakpoint a aj jeho online verziu v D7,
neprevadzkujeme Slovak shop v meste (s tym nemame nic spolocne). Dajte vediet
prosim.



...pokracovanie...
Milan   |95.103.4.xxx |2012-02-16 12:00:40
...pokracovanie...

Ku kvalite casopisu a materialov - ano, mate pravdu, ma
nedostatky a my o nich vieme. A potrebuje refresh. Ak mate tip na podobne
casopisy dajte vediet. Vravim len preto, lebo podobne projekty (aspon
realizovane Slovakmi na celom svete) su na daleko horsej urovni. A navyse
neprodukuju video, weby, FB atd... My sa nemozeme porovnavat s mediami, ktore
maju profesionalne zazemie. My to robime sami a vo volnom case a z 90% s
vlastnym osobnym hardware. Je to amaterska cinnost a vzdy bude. A ako taka ma
limitacie na vysledok. Nie je to o "nenauceni sa", je to o moznostiach.
. V ramci nich budeme robit co mozme, aby sme casopis posunulu dalej.

Mozem sa
spytat? Ako dlho ste v Irsku a ako dlho poznate casopis a nasu cinnost?

Vdaka
este raz Slavo za nazor a podnety a zelam pekny den,

Milan
Len registrovaní užívatelia môžu pridať komentár!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kalendár udalostí v komunite

Máme online 31 hostí 




 

Poďte si zašportovať!

JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval